Tak for 2023

For mig er 2023 drønet afsted, og man fristes til at sige “op i den blå luft…” hvilket jo for vores klub er en god ting.
Året har jo heldigvis på de fleste måder lignet de foregående år, med masser af flyvning og god klubaktivitet. Vi er en lidt speciel klub, da vi ikke nødvendigvis gør mest i store og dyre modeller, men hviler ret godt i det at flyve med “noget”. Det er med andre ord ikke nødvendigt at have modeller der spænder 4 meter eller koster 5 cifrede beløb for at nyde hobbyen. Og før nogen får kaffen galt i halsen, så er der på ingen måde det mindst galt i at flyve med store dyre modeller. Det gør jeg selv i ny og næ. Pointen er at det ikke er DET som er omdrejningspunktet i Aalborg Modelflyveklub, Aviators Modelflyvere.
Vi gør jo en dyd ud af at gøre flyveglæden desto større med mindre midler. Det er en sjov sport.

Og det er især derfor jeg som formand gør alt hvad jeg kan for at klubbens medlemmer har faciliteter til at gøre ting selv: 3D Printe, laserskære, skumskære osv. Mulighederne er uendelige. Og så skal det naturligvis være sjovt at gøre ting selv, og ikke mindst økonomisk holdbare.

Halløj 2024

Når vi om lidt siger hej til 2024, bliver det i vores lille klub med en lige dele nervøsitet som begejstring.
Som de fleste måske har hørt så er havnen i Aalborg (Port of Aalborg) blevet ejere af jorden som klubben reciderer på. Med de nye ejere kommer der forandring i klubben. Bestyrelsen forsøger at få så god en aftale i hus med POAA som overhovedet muligt, så vi ikke oplever for svære forringelser. Men der vil være forandring i kølvandet på nye ejere.
Det betyder konkret at vores flyveplads ved klubhuset på sigt indskrænkes til det som den var før vi fik den udvidet i 2012. Det drejer sig om 4500 m2 som vi skal af med til oplagring af ???
Til gengæld satser vi på at vi i “bytte” kommer til at kunne benytte hele arealet ved den store flyveplads. Altså helt fra skovgrænsen til enden af den store plads hvor den er nu.
Der er stadig nogle praktiske ting som vi skal have i hus, før det endelige udkast er klar.
Men NÅR vi er klar og foråret banker på, har vi jo 5 x 200 meter spritny landingsbane som skal rulles ud til stor glæde for alle fastvingepiloter i klubben. DET glæder vi os til.

Med håb om et 2024 med MASSER af flyvetimer og tossede tumlerier i luften over hesteskoen ønskes klubbens medlemmer og gode venner en glædelig jul og super godt nytår.

/peter skotte